GORDON KEITH PRODUCER OF MICHAEL JACKSON

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Remember The Time

    Group
    Administrator
    Posts
    12,111
    Location
    Italy

    Status
    off

    GORDON KEITH


    PRODUCER OF MICHAEL JACKSON

    What I have always hidden -


    Quello che vi hanno sempre tenuto nascosto



    pic


    Gordon Keith and Ben Brown were the first to sign a recording contract with Michael Jackson and the Jackson 5 and actually record, produce, and release their records.[1] Most notable of the four Jackson Five tracks he produced for his Steeltown Records label of Gary, Indiana, is Big Boy. It sold regionally in the Chicago-Gary area in early 1968. It was recorded in Chicago in November 1967 which, as the home of the vibrant Chicago Soul sound of the time, had many fine session musicians, songwriters, and production studios. Keith and Ben signed the Jacksons to a management and recording contract in November 1967 at a time when, oddly, not one of the very numerous labels in the region would take them on.

    The quality and potential heard in the Big Boy recording were such that Jerry Wexler of Atlantic Records sought out Gordon Keith to make a deal with him to distribute it on ATCO, and ATCO distributions of this Steeltown recording are still in existence, as are the preceding version on Steeltown alone. The Rock and Roll Hall of Fame and Museum owns a copy of one of the Steeltown Recordings produced by Mr. Keith, We Don’t Have To Be Over 21 (To Fall in Love) and this 45 was on display there in 2010.

    Gordon Keith was a vocalist himself and he and four partners formed Steeltown Records to record themselves and to sign and record local talent in and around Gary, Indiana.[2] The quality of the music and dance scene in East Chicago and Gary was very high. Vivian Carter, founder of VeeJay Records, and The Spaniels, a prominent doowop group, are examples of Gary's musical culture. Keith states that each partner discovered, signed, and took the responsibility and any profit for any group each of them signed, using Steeltown as an umbrella to promote name recognition. Keith points out that he himself went solo as a vocalist because he wearied of the lack of discipline and commitment of so many of the young vocalists he sang doowop with. Therefore he was looking not only for talent, but talent with a disciplined, professional attitude and commitment.


    Gordon Keith e Ben Brown sono stati i primi a firmare un contratto discografico con Michael Jackson e dei Jackson 5 e in realtà registrare, produrre e rilasciare i loro record. [1] La maggior parte notevole dei quattro Jackson Five tracce produsse per la sua Steeltown Records etichetta Gary, Indiana, è Big Boy. Ha venduto regionale nella zona di Chicago-Gary nei primi mesi del 1968. È stato registrato a Chicago nel novembre 1967, che, come la casa del vibrante suono di Chicago Anima del tempo, ha avuto molti musicisti raffinati sessione, cantautori, e studi di produzione. Keith e Ben hanno firmato i Jacksons ad un contratto di gestione e la registrazione nel novembre 1967 in un momento in cui, stranamente, non una delle numerosissime etichette della regione sarebbe portarli su.

    La qualità e il potenziale sentito nella registrazione Big Boy erano tali che Jerry Wexler della Atlantic Records cercato Gordon Keith a fare un accordo con lui per la distribuzione su ATCO, e le distribuzioni ATCO di questa registrazione Steeltown esistono ancora, così come il precedente versione on Steeltown solo. Il Rock and Roll Hall of Fame and Museum possiede una copia di una delle registrazioni Steeltown prodotte dal Sig Keith, Non c'è bisogno di essere più di 21 (To Fall in Love) e questo 45 era in mostra lì nel 2010.

    Gordon Keith era un cantante lui stesso e, lui e quattro partner formata Steeltown Records per registrare se stessi e di firmare e registrare talenti locali in ed intorno a Gary, Indiana. [2] La qualità della scena musicale e danza in East Chicago e Gary era molto alto . Vivian Carter, fondatore della Veejay Records, e The Spaniel, un gruppo Doowop prominente, sono esempi di cultura musicale di Gary. Keith afferma che ogni partner ha scoperto, ha firmato, e ha preso la responsabilità e l'eventuale utile per qualsiasi gruppo ciascuno di essi firmato, con Steeltown come un ombrello per promuovere il riconoscimento nome. Keith fa notare che lui stesso è andato da solista come cantante, perché stanco della mancanza di disciplina e l'impegno di tanti giovani cantanti ha cantato con Doowop. Perciò che cercava non solo per il talento, ma il talento con un disciplinato, professionalità e impegno.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Discovers Jackson Five

    Keith kept seeing placards around Gary advertising performances by a young group called The Jackson Five Plus Johnny. [3] He was intrigued by what the frequency and regularity of these signs implied about the high level of their commitment to their music.

    Keith wanted to talk to The Jackson Five. He was able to get the Jackson family phone number from local musicians the Sherl Brothers who, like The Jackson Five, were taking lessons from local music teacher Shirley Cartman. He called Joe Jackson and was invited over to the house on 2300 Jackson to meet and see the boys perform. As Keith recalls: “They set up right in the living room. The furniture was pushed back. They and their equipment took up pretty much the whole room. The whole family was there; Janet was a babe in arms. They were getting ready and there was a thick chord stretched between two of the amps Michael was near. It came up to his chest. From right where he was standing, without a running start, he jumped straight up from a flat-footed position right over this chord to clear it. He had all my attention from there on. I knew I was looking at a boy who was superhuman. When they sang, Michael sang like an angel. Jermaine also had a great voice. Jackie could carry a tune. Marlon could really dance. But when Michael danced, all while singing, he blew away James Brown, Jackie Wilson, Fred Astaire and anyone else you can name. They sang some James Brown, “Cold Sweat”, Jackie Wilson, “Doggin Around”, some Smokey Robinson, the Temptations, “My Girl” and “Just My Imagination”. Well, I was flabbergasted. Knocked out. Blown away. Speechless.”[4]
    Signs Jackson Five

    This audition was in early November 1967. Michael was just over nine years old. By the end of November Gordon Keith had done what no one else had managed to do, although every record company in the area was aware of The Jackson Five. He signed them to a recording and management contract. Although he famously had a recording studio in the basement of his house, Keith took them into a studio in the South Side of Chicago to produce the release recording session because of its sound and because he wanted to use harmonizing vocalists and musicians of the caliber more plentiful there. The masterpiece of these sessions is Big Boy, written by Chicago musician Ed Silver. This song received substantial local radio play, and Big Boy was the first time Michael Jackson heard himself on the radio, and The Jackson Five all heard themselves. (In a Motown produced miniseries about their lives, the first song was identified as Kansas City, which was recorded much later.) Big Boy features a prominent lead by Michael, poignant lyrics in light of his life course, formidable vocal harmonies and, as Michael Jackson said, "a killer bass line".[5] It showcased the more soulful sound of Michael’s early style, very different from the more nasal, pop sound of Motown.

    In order to accomplish all this, Gordon Keith had as a matter of honor to obtain releases from others who were trying to work with the Jacksons at the time. Powerful, now legendary, local disc jockeys for Chicago’s fabled black AM radio station WVON, Pervis Spann and E. Rodney Jones told Keith they had spent $40,000 on the Jacksons and still could not get them a record deal. There were dozens of record labels in Chicago at the time, and Motown also returned tapes sent to them by Joe Jackson to him without comment,[6] The disc jockeys told Keith to take them if he thought he could get anywhere. Keith then spoke to the Leaner Brothers, who owned prominent local record label One-Derful. They likewise released the Jacksons to him. Interestingly, they told Keith they had not recorded the Jacksons. It was a One-Derful artist who had written Big Boy. Keith’s relating of this story to a local journalist led to the recent discovery by the Leaners’ children of a master recording in the One-Derful archives of a Jackson Five recording of Big Boy, predating the Steeltown recording by a few months.[7] This version has not yet been heard. It is worth noting that a young singing group of siblings, the Five Stairsteps, were contemporaries of the Jacksons and were then being produced in Chicago by the late Curtis Mayfield. They ultimately had only one major hit but may have been part of the reason the Jacksons couldn’t get signed in Chicago, just as Berry Gordy did not yet want the trouble of working with minors he was experiencing with Stevie Wonder over in Detroit.[8]

    Keith was with the Jacksons at the famed Apollo Theater performances in the spring of 1968. Triumph for The Jackson Five proved heartbreak for Gordon Keith. Keith reports he overheard Joe Jackson discussing future plans with Richard Arons that did not include him. When he confronted Joe Jackson about this apparent intent to breach their contract and betray his trust, Joe reportedly replied that he was “just trying to make it”. Mr. Keith left the theater and took a long walk down 125th Street. When he saw how badly off many of the people there were, he decided life could be worse and returned to Gary, Indiana to work with his other artists on Steeltown.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Scopre Jackson Five

    Keith continuava a vedere cartelloni in giro per prestazioni pubblicitarie Gary da un giovane gruppo chiamato The Jackson Five più Johnny. [3] È stato incuriosito da ciò che la frequenza e la regolarità di questi segni implicite per l'elevato livello del loro impegno per la loro musica.

    Keith voleva parlare con The Jackson Five. Egli è stato in grado di ottenere il numero di telefono della famiglia Jackson da musicisti locali i Sherl Brothers che, come The Jackson Five, stavano prendendo lezioni da insegnante di musica locale Shirley Cartman. Ha chiamato Joe Jackson ed è stato invitato verso la casa in 2300 Jackson per incontrare e vedere i ragazzi eseguono. Come ricorda Keith: "Hanno creato proprio in salotto. L'arredamento è stato spinto indietro. Loro e le loro attrezzature hanno preso praticamente l'intera stanza. Tutta la famiglia era lì; Janet era un bambino in braccio. Stavano preparando e c'era una corda spessa teso tra due degli amplificatori Michael era vicina. E 'venuto al petto. Da destra dove si trovava, senza rincorsa, saltò verso l'alto da una posizione piatto destro su questo accordo per cancellarlo. Aveva tutta la mia attenzione da lì. Sapevo che stavo guardando un ragazzo che era sovrumana. Quando cantavano, Michael ha cantato come un angelo. Jermaine ha avuto anche una grande voce. Jackie poteva trasportare una melodia. Marlon potrebbe davvero ballare. Ma quando Michael ballava, tutti cantando, ha spazzato via James Brown, Jackie Wilson, Fred Astaire e chiunque altro si può chiamare. Hanno cantato un po 'di James Brown, "Cold Sweat", Jackie Wilson, "Doggin Around", un po' di Smokey Robinson, il Temptations, "My Girl" e "Just My Imagination". Beh, Ero sbalordito. Eliminato. Soffiato via. Senza parole. "[4]
    Segni Jackson Five

    Questa audizione è stata all'inizio di novembre del 1967. Michael è stato poco più di nove anni. Entro la fine di novembre Gordon Keith aveva fatto ciò che nessun altro era riuscito a fare, anche se ogni casa discografica nella zona è a conoscenza di The Jackson Five. Li ha firmato un contratto di registrazione e di gestione. Anche se ha notoriamente aveva uno studio di registrazione nel seminterrato della sua casa, Keith li portò in uno studio nel South Side di Chicago per produrre la sessione di registrazione rilascio a causa del suo suono e perché voleva usare armonizzare cantanti e musicisti del calibro di più abbondante lì. Il capolavoro di queste sessioni è Big Boy, scritto da Chicago musicista Ed argento. Questa canzone ha ricevuto notevole gioco radiofonico locale e Big Boy è stata la prima volta se stesso Michael Jackson sentito alla radio, e The Jackson Five tutti si sente. (In un Motown prodotto miniserie della loro vita, la prima canzone è stata identificata come Kansas City, che è stato registrato molto più tardi.) Big Boy dispone di un vantaggio importante da Michael, testi struggenti alla luce del suo corso di vita, formidabili armonie vocali e, come Michael Jackson ha detto, "una linea di basso assassino". [5] E 'in mostra il suono più soul di primo stile di Michael, molto diversa da quella più nasale, il suono pop di Motown.

    Per realizzare tutto questo, Gordon Keith aveva come una questione d'onore per ottenere le emissioni provenienti da altri che cercavano di lavorare con i Jackson al momento. Potenti, ormai leggendari, disc jockey locali per leggendario nero stazione radio AM Chicago WVON, Pervis Spann e E. Rodney Jones ha detto Keith avevano speso $ 40.000 sul Jacksons e ancora non riusciva a ottenere loro un contratto discografico. C'erano decine di etichette discografiche a Chicago, al momento, e Motown anche tornati nastri inviati loro da Joe Jackson a lui senza commento, [6] I disc jockey detto Keith prenderli se pensava di poter arrivare ovunque. Keith ha poi parlato ai Fratelli più snella, che possedevano importante etichetta discografica locale One-mera-. Hanno anche pubblicato i Jackson a lui. È interessante notare che, hanno detto Keith non avevano registrato i Jacksons. E 'stato un artista di One-mera- che aveva scritto Big Boy. Keith relativa di questa storia a un giornalista locale ha portato alla recente scoperta da parte dei bambini delle esitanti »di una registrazione master negli archivi One-mera- di una registrazione Jackson Five di Big Boy, anticipando la registrazione Steeltown da un paio di mesi. [7] Questa versione non è stato ancora sentito. Vale la pena notare che un giovane gruppo di canto di fratelli e sorelle, i Cinque Stairsteps, erano contemporanei dei Jacksons e sono stati poi prodotta a Chicago dal defunto Curtis Mayfield. Hanno infine avuto un solo grande successo, ma potrebbe essere stata una delle ragioni per i Jackson non potrebbe ottenere firmata a Chicago, così come Berry Gordy non aveva ancora voluto la briga di lavorare con i minori che stava vivendo con Stevie Wonder oltre a Detroit. [ 8]

    Keith era con i Jackson presso i celebri spettacoli Apollo Theater, nella primavera del 1968. Trionfo per The Jackson Five si è rivelato crepacuore per Gordon Keith. Keith comunica che sentito Joe Jackson discutere i piani futuri con Richard Arons che non lo comprendono. Quando ha confrontato Joe Jackson su questo apparente intento di violare il contratto e tradire la sua fiducia, come riferito Joe rispose che era "solo cercando di farlo". Il signor Keith ha lasciato il teatro e ha preso una lunga passeggiata lungo 125th Street. Quando ha visto come male fuori molte delle persone c'erano, ha deciso la vita potrebbe essere peggio e tornò a Gary, Indiana a lavorare con gli altri artisti Steeltown.


    Wikipedia



    OK, who's got extra cash for Gordon Keith's legal fight with Michael Jackson's family?


    FONT - POST TRIBUNE NEWS_

    By Jerry Davich on October 23, 2009 6:24 PM | 6 Comments
    Below is an email I received from William Adams (aka Gordon Keith) of Gary, who helped launch the career of the Jackson 5 back in the 1960s. I don't know exactly how much he helped make the Jackson 5 international superstars, but he's convinced he played a major role and that he's never received enough credit, or financial compensation.

    I've spoken to him a couple of times about this issue, but I never wrote about it.

    Anyway, I found his long-winded email amusing and I thought you might, too. Especially its last line, which says it all. Here it is in its unedited entirety:

    "Since the Joseph/Katherine/Jackson Five (Jackson Estate) double cross of William Adams ( d.b.a. Gordon Keith ) and Atlantic/Atco records around March or April of 1968 they have continually thru presently connived - collude - conspire and spread malicious lies against Gordon Keith, stole my music- fame and fortune.Â

    "They have done these evil deeds with the help of Mayor Rudy Clay, Mayor Richard G. Hatcher, Mayor Scott King, Mayor Thomas Barnes, Motown Corp - Berry Gordy - Marshall Thompson - James Pearson (Baby James) - Atty Richard Arons ( Later on was double crossed by the Jackson 5) - Stevio & his brothers ( Guys & Girls Lounge of Chicago ) and their D.J.s, Bobby Taylor of Bobby Taylor & The Vancovers, Brunswick Records and many others across America & the world to actually connive, rob and steal from Gordon Keith.Â

    "YOU MIGHT WANT TO LOOK AT THEM AS BEING *THUGS AND CRIMINALS* FOR COMMITING CRIMES AGAINST GORDON KEITH AND THE WORLD.Â

    "Therefore please donate money to help me litigate against them to defend me and my family. thank you."
    Â Â
    To read my columns, visit www.post-trib.com/news/davich/index.html. Check out my new book, "Connections: Everyone Happens for a Reason," at www.connectionsbook.com. You can also find me on Twitter at @jdavich and Facebook.
    pic

    GORDON KEITH ,NOT ASKED MONEY, HAS ONLY ASKED COOPERATION,

    AND WE ARE HAPPY TO THIS!


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    OK, chi ha denaro extra per la lotta legale di Gordon Keith con la famiglia di Michael Jackson?
    Da Jerry Davich il 23 ottobre 2009 06:24 PM | 6 Commenti
    Qui di seguito è una e-mail che ho ricevuto da William Adams (alias Gordon Keith) di Gary, che ha contribuito a lanciare la carriera dei Jackson 5 nel 1960. Non so esattamente quanto ha contribuito a rendere i Jackson 5 superstar internazionali, ma lui è convinto che svolto un ruolo importante e che non ha mai ricevuto abbastanza credito, o una compensazione finanziaria.

    Ho parlato con lui un paio di volte su questo problema, ma non ho mai scritto su di esso.

    Ad ogni modo, ho trovato la sua e-mail prolisso divertente e ho pensato che si potrebbe anche. Soprattutto la sua ultima linea, che dice all.A Eccolo nella sua interezza inedita:

    "Dal momento che il Joseph / Katherine / Jackson Five (Jackson Estate) doppia croce di William Adams (dba Gordon Keith) e record Atlantic / Atco intorno marzo o aprile del 1968 hanno continuamente attraverso attualmente connivente - collude - cospirare e diffondere menzogne ​​dannosi contro Gordon Keith, ha rubato la mia fama e musica- Fortune.A

    "Hanno fatto queste azioni malvagie con l'aiuto del sindaco Rudy Clay, sindaco Richard G. Hatcher, sindaco Scott King, sindaco Thomas Barnes, Motown Corp - Berry Gordy - Marshall Thompson - James Pearson (Baby James) - Atty Richard Arons (Più tardi in è stato doppio attraversata dalla Jackson 5) - Stevio & i suoi fratelli (Guys & Girls Lounge di Chicago) e dei loro dj, Bobby Taylor di Bobby Taylor & The Vancovers, Brunswick Records e molti altri in tutta l'America e il mondo in realtà conniventi, rob e rubare da Gordon Keith.Â

    "Si potrebbe desiderare di guardare a loro come ESSERE * teppisti e CRIMINALI * PER commettere CRIMINI CONTRO GORDON KEITH E LA world.Â

    "Pertanto si prega di donare soldi per aiutarmi a litigare contro di loro per difendere me e la mia famiglia. Grazie."
    Â Â
    Per leggere le mie colonne, visitare il sito www.post-trib.com/news/davich/index.html. Scopri il mio nuovo libro, "Collegamenti: Tutti accade per una ragione", a www.connectionsbook.com. Potete anche trovarmi su Twitter ajdavich e Facebook.

    A NOI NON HA CHIESTO SOLDI HA

    SOLO CHIESTO COLLABORAZIONE, E NOI SIAMO FELICI DI QUESTO!



    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    GORDON KEITH STEEL TOWN RECORDS-Jackson 5 Untold Story Joe Jackson EXPOSED

    Kenneth Joseph


    Video

    Pubblicato il 30 giu 2014


    Gordon Keith-Steel Town Records-JACKSON FIVE UNTOLD STORY JOE JACKSON EXPOSED brings to life the HIDDEN TRUTH of what the WORLD is UNAWARE of pertaining to JOE JACKSON! This docu-movie brings total CONFORMATION in regards to what was mentioned years ago by his children whom he abused!


    Pubblicato il 30 giu 2014

    Gordon Keith-Steel Town Records-Jackson Five Untold Story Joe Jackson ESPOSTO porta in vita la verità nascosta di ciò che il mondo non è a conoscenza di pertinenza di Joe Jackson! Questo docu-film porta CONFORMAZIONE totale per quanto riguarda ciò che è stato detto anni fa dai suoi figli che ha abusato!

    GORDON KEITH UNTOLD STORY OF THE JACKSON 5-

    THE LOST STEEL TOWN RECORDINGS DOU MOVIE TRAILER

    Kenneth Joseph


    Video

    Pubblicato il 22 dic 2014

    GORDON KEITH UNTOLD STORY OF THE JACKSON FIVE- THE LOST STEEL TOWN RECORDINGS TRAILER! THIS SURELY A MUST SEE TRAILER! PLEASE SUPPORT BY SHARING!
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Pubblicato il 22 dic 2014

    GORDON KEITH Untold Story DEL RIMORCHIO JACKSON CINQUE THE LOST IN ACCIAIO CITTA REGISTRAZIONI! QUESTO Sicuramente un MUST SEE TRAILER! Si prega di sostenere attraverso la condivisione!


    THE LOST STEEL TOWN RECORDINGS-BEN BROWN EPISODE1

    Kenneth Joseph


    Video

    Pubblicato il 24 feb 2015

    Tune into the worlds never been told stories of Michael Jackson & The Jackson Five before they were wrongfully piloted to Motown Records as of now their Gary Indiana traits of cut throat & deceive as return to haunt them.


    Pubblicato il 24 feb 2015

    Entrare in sintonia con il mondo non è mai stato raccontato storie di Michael Jackson & The Jackson Five prima di essere ingiustamente pilotati per la Motown Records fin d'ora loro tratti Gary Indiana di gola tagliata e ingannano il ritorno a perseguitarli.


    Edited by Nefy2010 - 1/9/2015, 16:23
     
    .
  2.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Remember The Time

    Group
    Administrator
    Posts
    12,111
    Location
    Italy

    Status
    off
    BIG BOY-Jackson 5 ( Original Recording)

    Keep Shamoning!